27 April 2009

penatnye

Saya nak beritahu semua orang yang setiap kali saya memandu jauh dari rumah atau UIA seorang diri mesti saye sesat.
mase balik dari PWTC dulu sesat sampai PJ baru dapat balik umah. hari ni, nak g IKEA tapi jalan jam jadi saya patah balik and singgah Cheras Leisure Mall. tapi nak g CLM pun sampai dua kali salah masuk jalan (ini setiap kali nak pegi sana aku mesti buat sesat yg sama) pastu ade ke patut aku nak masuk MRR2 mase nak balik umah tadi ta[i termasuk jalan hape tah, pastu sesat sampai Bangi baru leh sampai umah. aku tekanan dengan diri sendiri sebab kene tol sampai RM1 x 3 = RM3.00. pastu minyak lagik.
menci betol la. padehal aku ni dahlah independent. tak cool la asyik sesat jek. grrrr.
okay, takpe, lupekan sume ini.
esok, hari yang sungguh sebok. Gerald dah amik half day leave just to go out with me to the warehouse sale. but i received a call from a legal firm to come for an interview tomorrow. i am so hoping i can (no, i must) make it to see Gerald or i am dead. i'll freak out at myself again if i couldnt make it. i think i'll make it. thats life. everything must happen at the same time and sometimes nothing happen at all.
okay, flat aku (sebenarnye flat mak aku) sudah siap dipagari dengan grill. ciri2 keselamatan sudah lengkap. besok atau lusa mak aku akan pegi kedai lampu dan beli lampu sambil memastikan servis pemasangan pun available sekali. ini kerana adik lelaki aku merangkap technician keluarga sedang menjalani final exam. aku buat pertama kalinye sudah melihat flat tersebut pada hari ini. aku cukup berpuas hati dengan keadaannye. tidak terlalu besar atau kecil bagi orang bujang mcm aku nih. hehe. besok aku bz, jadi maybe lusa aku akan kesana dan menjalankan proses pembersihan. aku dah beli pencuci lantai anti bakteria di Giant tadi. lepas tu, aku akan berpindah masuk. sekarang aku dalam proses nak iklankan bilik untuk disewa. yela, takkan aku sorang2 jek dok kat situ. walaupun aku sendiri tak kisah tapi eloklah aku tak dok sensorang kan. ciri2 housemate yg aku nak: practicing Muslim, pakai tudung, tutup aurat, female, hygenic. sekarang ada dua bilik kosong. dekat dengan stesen komuter serdang. sape2 yg berminat sila emel aku takpun letak je komen kat sini. haha. oh, sewa aku tak decide lagi tapi sebijik rumah between rm450-550 je kot, jadi pepandai la bahagi sendiri. bilik ada tiga tapi master bedroom of course aku yg punye.

5 comments:

  1. nak book bilik plg besar satu!!! kikiki good luck in searching roommate ye cik Sarah. rumah tu dekat ngan stesen komuter serdang? wah baik punya budget. sape2 silalah hubung Cik Sarah dia tak biasa tinggal seorang2 hihi :)

    ReplyDelete
  2. too bad i am a guy ;p

    ReplyDelete
  3. Kak Fiza: hahaha. master bedroom sy punye la. itu bilik paling besar attached to a shower. dekat gile ngan komuter serdang tau.

    Hafiq: takpe. ko leh iklankan kat kenkawan ko.

    ReplyDelete
  4. bagus la kalau ko selalu sesat. that means u have a lot of on-the-road experience and have less chance of getting lost the next time.

    btw, thanks again for making the time to go to the warehouse sale with me even though u could have just cancelled it for another day. i really enjoyed myself, walaupun penat jln2 especially kat ikea. haha. it was really fun!

    hari ni baru aku ada time utk baca buku2 yg aku beli hari tu. ko dah baca buku twilight ko ke blom?

    ReplyDelete
  5. quite on the contrary, i happen to follow the same wrong route again and again if the first time i went to any place using that wrong route. i also dont understand myself. lol.
    hey, no problem, i had fun hanging out with u too. i hate cancelling plans anyway. aku blom baca twilight lagi. aku habiskan eragon dulu. dah baca both but i need to buy one last book - Brisinger. i didnt buy it last time coz its expensive. i'm thinking to look for it at amcorp one day. i'm moving on to twilight today. lol.

    ReplyDelete